CS - Müşteri Servisi (Customer Service)

SAP R/3 müşteri servisi modülü, bir işletmenin müşterilerine verdiği bakım ve onarım hizmetlerinin kayıt altına alınmasını, planlanmasını sağlamaktadır. Ortaya çıkan maliyetlerin kontrolünü ve faturalama sürecini takip eder.
Müşteri servisi modülü, başta satış-dağıtım, maliyet muhasebesi, malzeme yönetimi modülleri olmak üzere bir çok modül ile entegre çalışmaktadır.
Müşteri servisi modülü dahilinde organizasyonlar; mekansal, teknik veya işlevsel olarak şekillendirilebilir. Nesneler bu organizasyon yapısı içerisinde hiyerarşik olarak sınıflandırılabilir. Malzeme ve seri numarası takibi ile nesnelerin takibi kolaylaştırılır.
Müşteri servisi modülü kapsamında;

Düzeltici bakım onarım
Koruyucu bakım onarım
Yenileme bakım onarım
Montaj bakım onarım vb.
gibi birçok bakım onarım türü sözleşmeli, sözleşmesiz, garanti kapsamı içerinde yada dışarısında ele alınıp gerçekleştirilebilir.
Teklif ve faturalama süreçleri ise satış-dağıtım modulü entegrasyonu dahilinde gerçekleştirilir.
Nesneler üzerindeki ölçüm noktaları ve sayaçların takibi yapılabilir. Aynı zamanda nesneler için standart arıza, neden, görev, işlem vb. kataloglar hazırlanabilir.
Belirli periyotlarda düzenli olarak yapılan bakım-onarım faaliyetleri sistemde tanımlanabilir. İstenen tarih veya ölçüm değeri geldiğinde sistemde otomatik olarak çağrılar oluşturulabilir.
SAP’nin esnek raporlama sistemi sayesinde ise taleplere paralel olarak nesnelere, kataloglara, bakım onarım türlerine, maliyetlere vb. birçok konuya dair raporlar alınabilir.