QM - Kalite Yönetimi (Quality Management)

Şirketlerde kalite yönetim sistemleri kurulurken, piyasa ihtiyaçlarına,şirketlerdeki faaliyet proseslerine ve QM işlevlerinin diğer uygulamalarla entegrasyonuna dikkat etmek gerekir.TQM (toplam kalite yönetimi) uygulamak istendiğinde kapsamlı bir kalite yönetim sistemi hedeflenmektedir. Dolayısıyla şirketlerin QM sistemlerinde, sektörlerine bağlı olarak farklı talepler söz konusu olabilir. Örneğin:

VDA (Alman Motor Sanayi Federasyonu)
FDA (US Food and Drug Administration)
GMP (Good Manufacturing Practices)
Bu taleplerle birlikte QM sistemlerine ilişkin standartların da düşünülmesi gerekir, örneğin:

ISO 9000
QS 9000
Sanayi sektörüne bağlı olarak şirket içindeki tek tek faaliyet prosesleri farklı önem derecelerine göre sıralanır. Bu faaliyet prosesleri standart SAP yazılımında, entegrasyonu arabirimler yoluyla sağlanan farklı uygulama bileşenleriyle temsil edilir.
Kalite yönetimi, ürünün ömrüne ilişkin planlama ve uygulama aşamalarından ürünün pazarlanmasına ve kullanımına kadar lojistik tedarik zincirindeki tüm proseslerde rol oynar. ISO 9004’e göre kalite döngüsü, gerektiğinde düzeltme görevlerinin gerçekleştirilmesi için QM tarafından (örneğin kontrollerden) sağlanan kalite yönetimi bilgilerini kullanabileceğinizi gösterir
SAP sisteminin QM bileşeni, aşağıdaki bileşenlerle arabirimler yoluyla entegre durumdadır:

MM: Tedarikte QM, tedarik anahtarı, kalite bilgi kaydı
PP: QM işlemlerinin iş planına entegrasyonu, üretim siparişinin onaylanması durumunda kontrol partisinin yaratılması
PP-PI: QM işlemlerinin planlama reçetesiyle entegrasyonu
SD: Müşteriye özgü kontrol gereksinimleri, müşteri bilgi kaydı
CO: QM siparişi için özel sipariş tipi, QM siparişleri hesaplaşması
QM işlevlerinin diğer bileşenlerde kullanımı, SAP sisteminde yapılan müşteriye özgü ayarlara bağlıdır.QM bileşeni her SAP kurulumuyla sunulur ve yalnızca uygulama sistemlerinde etkinleştirilmesi gerekir. SAP sistemindeki QM uygulama bileşenini başka SAP bileşenleri olmadan da çalıştırabilirsiniz. Ancak bunun önkoşulu, bakımı QM tarafından yapılan gerekli ana verilerdir (örneğin malzeme ana verileri, satıcı ana verileri ya da müşteri ana verileri).
QM bileşeni:

SAP sistemindeki temel işlevleri ve uygulamalar arası işlevleri kullanır (örneğin sınıflandırma sistemi, doküman yönetim sistemi, büro işlevleri ve iş akışı).
Lojistik tedarik zinciri proseslerine entegredir.
Kalite planlaması, kalite kontrolü ve kalite denetimi işlevlerini sağlar.
Kalite planlaması: Örnekleme yöntemleri, dinamik değişiklik kuralları, kontrol planları, ...
Kalite kontrolü: Mal girişi kontrolleri üretim sırasındaki kontroller, ...
Kalite denetimi: Değerlendirmeler, kontrol grafikleri, histogramlar, kalite düzeyi, ...
Her QM işlevi bir şirketin lojistik tedarik zincirinin tümünde etkindir.
Kontrollerin işlenmesi: Örneğin mal girişinde, üretim sırasında ve mal çıkışında
Lojistik tedarik zincirinin tümünde test ekipmanının kalibrasyonu
Proses endüstrisinde fiziksel örneklerin işlenmesi
Lojistik tedarik zincirindeki sorunların kalite bildirimleri yardımıyla kaydedilmesi ve işlenmesi
Tedarik aşamasından satış ve dağıtım aşamasına kadar ürün kalitesini doğrulayan sertifikaların yaratılması
QM siparişleri kullanılarak tedarikte, üretimde ve satış-dağıtımda kalite ilişkili masrafların kaydedilmesi
Kontrol grafikleri ve sonuç tarihçesi yardımıyla istatistiksel proses kontrolü
Lojistik tedarik zincirinin tümünde kaydedilmiş olan kalite verilerinin analizi ve değerlendirilmesi

QM modülü şirketiniz için çeşitli düzeylerde avantajlar sağlar, örneğin:

Tüm SAP kavramı içinde QM entegrasyonu
Bakımı önceden yapılmış verilere erişim (müşteri ana verileri, satıcı ana verileri gibi)
Proseslerde standartlaşma
Bilgi akışı otomasyonu (iş akışı aracılığıyla)
Planlama desteği (örneğin kontrol planlarının sağlanması)
Proseste iyileştirme (örneğin proseslerin izlenmesi ve kalite bildirimlerinde düzeltme görevlerinin uygulanması yoluyla)