HR - İnsan Kaynakları (Human Resources)

SAP İnsan Kaynakları Modülü, bir işletmenin işe alma sürecinden başlayarak, personel ile ilgili olabilecek tüm süreçlerini içerir. İnsan Kaynakları Modülü son derece esnek bir yapıda olup, her işletmenin İnsan Kaynakları süreçlerini içerecek şekilde tasarlanmıştır.
SAP / R3 İnsan Kaynakları modülünde personelinizin her türlü verisini saklayabilir, firma içi ve firma dışı eğitim ve aktiviteleri organize edebilir, bordro ve yasal raporlarını çıkartabilir, değerlendirmelerini yapabilir, ücretlerini yönetebilirsiniz. Kariyer haritaları tanımlayarak kariyer planları yapabilir, gelişim planlaması ile, orientasyon ve diğer gelişim süreçlerinizi otomatize edebilirsiniz.
SAP R/3 yedekleme planlaması yapmanıza da olanak tanır. Ayrıca ESS (Employee Self Service) / MSS (Manager Self Service) modüllerini kullanarak çalışanlarınızın insan kaynakları süreçlerine etkin olarak katılmasını sağlayabilirsiniz.


İNSAN KAYNAKLARI FONKSİYONLARI
Başvuru Yönetimi

Başvuru kayıtlarının tutulması
Başvuruların süreçlere göre takibi. (mülakat, test, işe alma aşamaları)
Başvuranların işe uygunluk analizi
Başvuru ortamlarının (gazete, kariyergünleri, danışmanlık firmaları) verimlilik analizi
Toplu mail / mektup gönderme
Personel idaresi ile entegrasyon, mükerrer veri girişinin önlenmesi
Personel İdaresi

Personele ait isim - soyisim, fotoğraf her türlü ödemeleri, özlük bilgileri, SSK ve vergi bilgilerini, sağlık bilgileri ve akla gelebilecek her türlü bilgisinin tutulabilmesi
İşletmeye özgü alanların tanımlabilmesi
Hızlı ve kolay veri giriş ekranları.
Organizasyon Yönetimi

İşlerin, pozisyonların ve departmaların tanımlanması ve raporlanması
Kişilerin organizasyon şeması işlemleri
Büyüme , küçülme, departman açılması / kapanması similasyonları
Zaman Yönetimi

Çalışanların saatlik ve günlük devamsızlıklarının takibi
İzin haklarının ve izinlerinin takibi
İşletmenin ihtiyacına göre online / ofline olarak PDKS (Personel Devam :Kontrol Sistemleri) ile entegrasyon
Bordro Muhasebesi

İşletmeye özgü bordro hesaplamaları
Kanun, Tüzük ve genelegelere uygun hesaplama fonksiyonları
Temel, Yan, Ek, Net, Brüt her türlü ödemenin bordrolaşması
İşletmeye özgü tasarlanabilir bordro çıktısı.
Banka Disketlerinin hazırlanması
SSK, İşkur, Çalışma Bakanlığı Raporları
Bordro – Muhasebe entegrasyonu, bordro sonuçlarının muhasebeleştirilmesi
Personel Masraf Planlaması

Ödemelere, masraf kalemlerine göre personel giderlerinin similasyonu
İstenen bölüm / kişi üzerinde ektra similasyonlar.
Eğitim ve Toplantı Yönetimi

Şirket içi ve şirket dışı eğitim katoloğunun oluşturulması
Eğitimlerin kaynak planlamasının yapılması, (eğitmen, malzeme, oda)
Katılımcıların (şirket içi veya dışı) kayıt ön-kayıt işlemleri
Eğitimlerin maliyetlerinin çıkartılması
Eğitim / Katılımcı Değerlendirmeleri
İsteğe göre eğitimlerinin faturalanması
Eğitim sonucu kazanılan özelliklerin kişilere aktarılması
Personel Gelişimi

Nitelik kataloğu, niteliklerin işlere, pozisyonlara , başvuranlara, personele, eğitimlere bağlanabilmesi
Personel Nitelik Yönetimi
Kariyer Haritaları ile kariyer planlarının oluşturulması
Yedekleme Planlaması
Gelişim Programlarının Planlaması
Personel Performans Değerlendirmeleri
ESS / MSS

Çalışanların internet / intranet üzerinden Nitelik yönetimi, Performans Değerlendirmesi , ana verilerinin güncellenmesi, izin talebi, eğitime ön kayıt yapılması gibi insan kaynakları süreçlerine aktif katılımı
Yöneticilerin internet / intranet üzerinden insan kaynakları süreçlerine aktif katılımı
Başvuru yönetimi modülünün internet ile entegrasyonu.
Çalışanlar ve Yöneticiler için İnsan Kaynakları Portali
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi

Bütün İnsan Kaynkları süreçleri için standart sistem raporları
Kullanıcıların design edebileceği, ad-hoc query yapıları.


İş Süreçlerinizi SAP Teknolojisi ile kolaylaştırın : SAP Netweaver ile iş süreçleri yönetimi ve işbirliği
SAP Netweaver nedir ?

SAP Netweaver(eski adıyla mySAP Technology), SAP’nin yeni entegrasyon platformudur. Amacı; iş süreçlerini, bu süreçlerde yer alan insanları ve de bu süreçler esnasında oluşan bilgiyi organizasyon ve kullanılan teknolojiler çerçevesinde entegre etmektir. Amaçlanan entegrasyon, Netweaver içerisinde her biri ayrı bir işlevi yerine getiren ancak en önemli özellikleri ortak çalışabilmeleri olan bileşenler vasıtasıyla gerçekleştirilir.



Netweaver platformu 4 katmandan oluşur. Amaçlanan entegrasyon, bu 4 katman ortak olarak kullanılarak gerçeklenir.

Uygulama Katmanı (Application Platform) : Entegrasyonda yer alacak tüm SAP sistemleri (Örn: R/3,CRM,SCM,BW...), teknik olarak SAP’nin Web Application Server (WAS) mimarisi üzerinde çalışırlar . WAS, SAP’nin yeni çekirdeğine verilen isimdir ve eskisinden farklı olarak SAP bileşenlerinin internet ortamına herhangi ek bir araca ihtiyaç duymadan açılmasını sağlar (HTTP,SMTP,XML,SOAP vb.. desteği ile). İnternet desteğinin yanısıra WAS’ın en önemli özelliği, SAP ürünlerinde (Örn : R/3,CRM..) ABAP programlama dilinin yanısıra Java programlama dili ile de geliştirme yapma imkanı vermesidir.

Süreç Entegrasyon Katmanı (Process Integration): Konu entegrasyon olduğundan, Netweaver içerisindeki en önemli elemanları bu katman içerir. SAP/SAP, SAP/non-SAP sistemler arası entegrasyonu XML tabanlı mesajlar ile gerçekleştiren SAP Exchange Infrastructure (XI), ve de tüm SAP ürünlerinin içerisinde hazır olarak gelen bileşenlerden bir tanesi olan SAP İş Akışı (SAP Business Workflow) sayesinde gerek tek bir sistem içerisinde gerçeklenen iş süreçleri, gerekse sistemler arası (cross-system) gerçeklenen iş süreçleri istenilen şekilde tasarlanarak otomatik bir şekilde gerçeklenir .

Enformasyon Katmanı (Information Integration) : Süreçler sırasında elde edilen veriler, SAP Business Warehouse (BW) sayesinde enformasyon haline getirilir. Bu işlem, SAP(R3,CRM..) ve non-SAP(Oracle Database,Excel Worksheet,XML Document...) sistemlerden , BW sistemine alınan veriler üzerinde sorgulamalar(query) tanımlanarak gerçeklenir. Buna ek olarak oluşan enformasyonun yoğrulması ve bilgi haline getirilebilmesi için Knowledge Management (KM) kullanılır. KM ile, herhangi bir bilgiye ulaşması gereken kişiye istediği bilginin en hızlı şekilde ulaştırılması amaçlanmaktadır. İçerik Yönetimi (Content Management) ve gelişmiş bir arama motoru ( SAP TREX ) ile bilgiye erişim efektif bir şekilde sağlanır. Bunlara ek olarak tüm sistemler genelinde kullanılan ana veri bilgilerini (malzemeler,iş ortakları,BOM...) tek bir sistemden yönetmek amacıyla SAP Master Data Management (MDM) kullanılır. Ana verileri tek noktadan yönetmenin faydaları arasında ; duplike ana verilerle karşılaşmama durumu ve ana verileri bir defada birden fazla sistemde yaratmanın kolaylığı verilebilir.

Kullanıcılarla Etkileşim (People Integration) Netweaver platformunun en önemli konularından birisi olan Kullanıcılarla Etkileşim, alt katmanlarda oluşan tüm bilgilerin her an ve her ortamda kullanıcılara ulaşmasını sağlar. Buradaki kilit bileşen olan SAP Enterprise Portal (EP), sadece bir internet tarayıcısı kullanarak ;ki bu sadece masaüstü PC leri değil el cihazlarını da kapsar; kullanıcının kurumsal seviyede istediği bilgiye erişmesini sağlar. Diğer katmanlarda bahsi geçen tüm ürünlerin EP vasıtasıyla kullanıcıya sunulması mümkündür. EP kullanılarak yine tüm kullanıcılar arasında bilgi paylaşımını hedefleyen İşbirliği (Collaboration) gerçekleştirilebilir.

Örnek Senaryo :

Aşağıda, Netweaver platformu içerisindeki iki kritik bileşen olarak göze çarpan SAP Enterprise Portal ve SAP İş Akışı’ nın başlıca kullanıldığı bir iş süreci anlatılmıştır. Kullanılan tüm bileşenler, senaryonun sonunda bir akış diyagramında sırası ile gösterilmiştir.

ABC şirketi, çalışanları için her yıl 3000 adet üniforma siparişi vermektedir. Siparişte istenilen bilgiler, internet aracılığı ile tedarikçilere sunulmaktadır. ABC şirketinin Satınalma Departmanındaki bir çalışan, R/3 sistemi içerisinde teklif talepleri yaratmakta ve bu talepler yaratıldıktan sonra, sistem içerisinde bir iş akışı tetiklenerek, şirketin çalışmakta olduğu tedarikçilere otomatik olarak birer bilgi e-postası atılmaktadır.



Tedarikçiler e-postayı aldıktan sonra, internet üzerinde kendileri için oluşturulan portale girerek tekliflerini vermekte, girilen teklif bilgileri doğrudan ABC şirketinin R/3 sistemine akmaktadır.
Teklif verme süresi dolduğunda, R/3 sistemi içerisinde bir iş akışı tetiklenmekte ve Satınalma departmanındaki çalışana (SDÇ) teklifler arasında karşılaştırma yapma imkanı sunan R3 ekranı gönderilmektedir.



SDÇ, kendisine gönderilen bu bilgiye kurumsal portali içerisinden erişmektedir.



Teklifler* arasından bir seçim yapıldıktan sonra, SDÇ, yine kurumsal portali içerisinden, satınalma departman müdüründen (SDM) ilgili teklife teyit almak amacıyla dinamik(ad-hoc) bir iş akışı oluşturur.



Buna göre, müdürüne R/3 içerisinden seçmiş olduğu teklif talebini iliştirerek bir ileti gönderir. SDM, kurumsal portali içerisinden kendisine gönderilen iletiye ve ona iliştirilen teklifi görüntüler. Uygun olduğu takdirde teklife yine kendisine gönderilmiş olan ileti üzerinden onay verir ve bu bilgi SDÇ ye geri döner. SDÇ, onaylanmış teklifi görüntüler ve R/3 sisteminden teklife ilişkin son onayı verir.

Teklife ilişkin onay verildiği anda, R/3 sistemi içerisinde otomatik olarak bir satınalma siparişi yaratılır ve bu sipariş yine otomatik olarak R/3 içerisinde PDF formatına çevrilerek ilgili tedarikçiye e-posta olarak gönderilir.

*ABC Şirketinde, SDÇ, teklifler üzerinde onay verme yetkisine sahiptir, ancak bazı durumlarda Satınalma Departmanı Müdüründen de onay almak isteyebilir

Kullanılan Netweaver bileşenleri (sırasıyla) :