SAP Modülleri
- BPC - Bütçeleme (Business Planing and Consolidation)
- SRM - Satınalma - (Supplier Relationship Management)
- HR - İnsan Kaynakları (Human Resources)
- CS - Müşteri Servisi (Customer Service)
- PM - Bakım ve Onarım (Plant Maintenance)
- WM - Depo Yönetimi (Warehouse Management)
- QM - Kalite Yönetimi (Quality Management)
- SD - Satış ve Dağıtım (Sales and Distribution)
- MM - Malzeme Yönetimi (Materials Management)
- PP - Üretim Planlama (Production Planning)
- TR - Nakit Yönetimi (Treasury)
- CO - Maliyet Muhasebesi ve Kontrol (Controlling)
- FI - Mali Muhasebe (Financial Accounting)
SRM - Satınalma ( Supplier Relationship Management )
Çok çeşitli tedarikçilerin, iş ortaklarının ve üreticilerin birlikte çalışmasına olanak tanıyan SAP Supplier Relationship Management (SAP SRM), SAP NetWeaver’ın technology platformu üzerinde oluşturulmuştur. Temel özellikler arasında aşağıdakiler yer alır:
Strategic Sourcing
•Sourcing analytics -- Tedarikçi ilişkileri ve performansı yakından izleyerek ve benchmarking’ini sağlayarak birden fazla yerdeki ve sektördeki harcamaların görünürlülüğünü artırır.
•Supplier evaluation -- Tedarikçi bilgi sisteminizi, harici pazaryerlerini ve hizmet sağlayıcılarını araştırarak potansiyel tedarik kaynaklarını belirler; ayrıca tedarikçi bulma ve nitelik konusunda güvenilir ve hızlı süreçler yoluyla yetersiz tedarik riskini azaltır.
•Request for quotation and auctions -- Tedarikçilerin özellikleriyle kaynak yaratma taleplerini eşleyen çeşitli elektronik ihale ve açık artırma araçlarını kullanarak ve tedarikçilerle işbirliği yaparak kaynak yaratma süreçlerini kısaltmanızı sağlar.
•Contract management -- Proje ekiplerinin ve tedarikçilerin sözleşmeleri yapmalarına ve izlemelerine olanak verir.
Operational Procurement
•Self-service procurement -- Merkezi denetimi ortadan kaldırmadan tedarik sürecini merkezi olmaktan çıkarır. Böylece satınalma yetkililerinin işlemler yerine yönetimle ilgili ilişkilere yoğunlaşmasına olanak tanıyarak uyumu sağlar ve süreç maliyetlerini azaltır.
•Plan-driven procurement -- Temel iş süreçlerinde kullanılan materyaller için satınalma siparişi oluşturma sürecinin ve sözleşme belirleniminin otomasyonunu sağlamak için her bir tedarik zincir yönetimi sistemini tedarikle ve kaynak yaratmayla entegre eder.
•Services procurement -- Bütün online süreçlerin otomasyonunu sağlayarak danışmanlık ve sözleşmeli işçilik (contract labor) gibi harici hizmetler için yapılan harcamaları yönetmenizi sağlar.
Supplier Enablement
•Supplier Portal -- Tedrikçilerinizin ürün verilerini saklayabilmeleri ve siparişlerini yönetebilmeleri için özel bir tedarikçi portalı kullanmalarına olanak verir.
•Supplier connectivity -- XML tabanlı doküman alışverişini kullanarak farklı boyutlara ve özelliklere sahip tedarikçilerle bağlantı kurmanızı sağlar.
Content Management
•Content consolidation -- Mal ve satıcı bilgilerini eşleştirmenize ve silmenize; ayrıca bu bilgileri küresel harcama görünürlüğünü sağlamak için dahili sisteme, elektronik kataloglara ve veri depolarına girmenize olanak verir.
•Catalog content management -- Harici kaynaklardan bilgi aktarmanızı, tutarlı şemalar oluştumanızı, hızlı arama özelliği için bütün ürünlerin endeksini yapmanızı kolaylaştıran araçlar sayesinde bütünlüklü bir e-ticaret kataloğunu oluşturmanıza ve yönetmenize olanak sağlar.